87%

Den 6 februari läste jag en artikel i expressen som handlade om att läsk är helt livsfarligt. 
Detta var ju en tråkig nyhet tyckte dåtidens Carina som ändå gick i sluta-tankar, så hon bestämde sig för att sluta dricka läsk. Sluta dricka något som inte var vatten, undantaget är förstås alkoholhaltiga drycker (så tråkigt ska jag inte ha än). 
Och vips så är jag här, en månad lite drygt socker-sober. 
I förrgår var jag och Brubru på Birkastans Pizzeria (jag tittade på när Bruno kämpade i sig en kebabpizza (köttätare som han nu är igen (han går definitivt inte i slutatankar))), brevid oss satt ett gäng 16åriga människor och åt pizza och drack läsk. Varsin coca-cola 50cl flaska. De drack upp den, sen gick de och köpte en till. Jag höll på att smälla av. Hur kan man! viskade jag förskräckt till Bruno som en gamling och han skrattade åt mig. I'm turning in to one of those people. Who would have thunk it?
Lugn Bara Lugn säger Kristina Lugn till mig när jag åker tunnelbanan mellan mitt temporära HQ i St Eriksplan och mina gamla hoods i Södermalm. Och jag tar emot det, för det är ett bra mantra att ha. Det och Take a Walk on the wildside. 
Men det är ett annat inlägg. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jesus christ.



1. Allt ger dig cancer.

2. Jag gillar att de skriver "kolsyrade drycker" och sedan om läsk. Hur ska ni ha det? Är det sockret eller bubblet jag dör av?

3. Men det är klart att det är bra att sluta dricka läsk. Duktig är du. Jag dricker mycket sällan läsk, men det lilla behåller jag :)

Postat av: Lovisa

det är sockret och sötningsmedlen man mår sämst av. alla light-läsker är värre för sötningsmedel kan kroppen inte förbränna eftersom de oftast inte är naturliga ämnen, socker kan kroppen arbeta bort. läsk är läbbigt, I don't like it, förutom cola när jag är bakis:)

2010-03-13 @ 19:52:37
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/
Postat av: Mårten

Naturliga råvaror framför artificiella vilken dag som helst. Och när det gäller socker så går det, precis som Lovisa skriver, utmärkt att förbränna. Input/Output-ration är det enda riktigt intressanta.

2010-03-14 @ 13:10:36
URL: http://marten.gustafson.pp.se/
Postat av: Carina

Men bukspottskörteln då? När det kommer till sånna drycker som lixom har miljoner sockerbitar i sig. Trots att det är naturligt socker så är det ju onaturliga mängder man häller i sig. Eller?

2010-03-15 @ 18:09:17
URL: http://carrigan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

ja absolut, socker är inte bra i stora mängder, men det är inte ett gift på samma sätt. men dumt ändå! det muckar ju med hur hela kroppen känner sig, endorfiner osv osv osv. o ska man nu synda, är öl mycket roligare bus:)

2010-03-15 @ 19:51:13
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja, jag har också upptäckt det där emd ölen sitter med folkölen i handen

2010-03-16 @ 18:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback