Den stora tvättdagen

Bruno stannade hemma från jobbet pga sjukdom. Så vi har passat på att skrubba badrumsgolvet, dammsuga lägenheten, gått igenom de stora påsarna med brunos kläder och, lagt in de rena i garderoben och sorterat resten till tvätt, handlat en anslagstavla, köpt tvättsvampar och invigt vår nya fina Koffert med mina unmentionables.

Sjukt produktiva har jag och min Roomie-Brunie varit.

Saker börjar ta form och snart kommer vi ha hittat lunket.

Men först är det 55 kilo kläder som ska tvättas, hängas upp på tork, bäras tillbaka igen och sedan hitta plats för allt i den redan trånga garderoben. 


Igår gick vi och la oss i sängen med vasin tekopp, ett gameboy med tetris (bästa möbeln bruno hade med sig hit), min kemibok och nyaste Rocky. Vi somnade in vid 23. Båda vaknade med ett ryck mitt i natten. Tittade på varandra i mörkret och Bruno utbrast. Jävlar, vad är klockan! Jag tittade på min mobil och läste lydigt upp 02.30. FYFAN va skönt gäspade Bruno och somnade in igen. Jag följde tätt efter.

Nu är jag hostig i halsen och borde duscha.
Lite mat på det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback