Imse Vimse

Så jag har ju en gigantisk spindel som bor någonstans i min lya. Den har bott här i lite mer än en månad nu, som jag vet iallafall. Hittills har han (i mitt huvud är det en han för att min värsta mardröm skulle vara att det var en hona och hon var gravid och tillslut har jag 200 små mini-gigantiska spindelbäbisar i min lilla 1a) bott några veckor i badrummet och haft en del promenader ut i min lilla hall, antagligen för att hälsa på min Leonard Cohen poster.

Vi har inte sett varandra på några dagar nu.

En sak stör jag mig på hos er som inte har spindelfobi. Det är att om man säger 'kolla vilken gigantisk spindel' får man nästan alltid höra 'Neeej, det är ju en liten gullig spindel. Det är bara benen som är långa.'

...

Kolla vilken gigantisk orm
Neeeje, det är ju bara en liten orm. Svansen är lång.


Varför räknas inte benen på spindel till spindeln?
Jag kan inte förstå. Speciellt inte när det jag tycker är äkcligt med en spindel är just benen. Speciellt när de har smååsmåå kroppar. Och man kan inte hjälpa att undra över hur en sån liten hjärna som de har i den där lilla lilla kroppen, kan hålla koll på de långalååånga benen.


spindel

Kommentarer
Postat av: Maria

Glas, papper, öppet fönster = ingen mer spindel :)

Förstår din fobi. Jag har ju en helt irrationell fobi för kackerlackor. Jag gråter nästan en svätt bara jag tänker på dem.

Grym bild förresten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback