The New World Order




Så det finns en hel del pilar just nu. De pekar både hit och dit, svårt att se exakt vart vi är påväg. Men jag har en åsikt, en åsikt om några speciella pilar vi borde följa. Det är förstås bara min personliga åsikt, som säkert kommer visa sig vara felaktig så fort vi uppfinner det nya bluttenbluttenblätillägget i våra liv och hela situationen* som vi nu vet om är löst.
Men dessa pilar gör att jag gärna läser vissa typer av nyheter, tittar på vissa typer av youtube klipp. Och dessa pilar är ungefär; vetenskap, kapitalismens förfall och tänk om tänk rätt.
Därför blir det ofta mycket George Carlin i denna blogg.
och mycket Zeitgeist. (ja Jesper, Zeitgeist som du helt irrationellt verkar hata)
Och en del Carina-rants om idiotin i pengar och bakåtsträvandet i profitjakt. (Ja Björn, Carina som du, iofs ganska rationellt, hatar)

Bloggen har återuppstått.
Vetenskapen ska bekvämt slå sig ner i konungatronen som företagen besudlat under några hundra år.
Samarbete och logik är faktiskt det enda vettiga.

Det och att Amanda kommit hem förstås.
Ja... och ni andra jag gillar. Och min katt och min hund. Och tacos när man är bakis. Och när Dylan sjunger Sadeyed Lady Of the Lowlands. Och Konståknings VM...

mums för KonståkningsVM.


* med "situationen" menar jag; Den ökande andel av befolkningen som lever i fattigdom, finanskrisen (eller som jag ser den; finansvärlden finally gets what is coming to it), de enorma miljöproblem vårat profittänkade har åsamkat, den allmänna likgiltigheten folk känner inför de tidigare nämnda problemen (med undantag för finanskrisen förstås, för alla verkar bryr sig om pengaminskningen)

Kommentarer
Postat av: Basel

Jälit värt klipp.. Och inlägg! bra att du är på banan igen:)

2009-03-28 @ 16:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback