I hate to say I told you so...

But I told you so

Utdrag från ovanstående artikel:

Det här betyder att vi nu är ett steg närmare det ursprungliga Telekompaketet?

- Ja, det är väldigt negativt. Vi har FRA, datalagringsdirektivet, Ipred och Acta - det är skrämmande. Just nu sker väldigt mycket ovanför huvudet på folk som inskränker våra fri- och medborgerliga rättigheter. De demokratiska rättigheterna krymper, vilket är oerhört farligt.


Dagens nederlag till trots säger sig Eva-Britt Svensson inte ha gett upp:

- Än så länge måste jag tro att jag har en chans att påverka i parlamentet. Jag lyckades förra gången och är övertygad om att jag kan lyckas nu också. Men då krävs att medborgarna reagerar och kräver rättigheter för privatlivet: yttrandefrihet och offentlighet.


Det är mycket som händer med internet just nu, många lagar träder i kraft och snaran tätas runt våra nackar. Men som Eva Britt säger krävs det att MEDBORGARNA REAGERAR OCH KRÄVER RÄTTIGHETER FÖR PRIVATLIVET: YTTRANDEFRIHET.
Det krävskrävskrävs!
Vi måste vara missnöjda, vi måste vara arga som de säger i Network. Som förövrigt är en sån där film man bara MÅSTE se.
Det går så fort också, det verkar som om att the Powers that be vill att vi ska skaffa så många lagar så snabbt som möjligt, innan folket hinner hajja vad som händer runt dem.

Så, Peons, vad gör vi? Hur tar vi kampen? Vad blir första steget?
Är någon av mina läsare visionär nog att leda oss i denna kamp? Ni har mig som lojal följeslagare, bara ni har internets frigörelse i åtanke.


Kom igen people, något bättre än en facebookgrupp á Anton Abele kan vi väl komma på?


Kommentarer
Postat av: Maria

Varför skriver jag frågor på kommentarsfältet? Hajjar inte jag att du faktiskt i stort sett aldrig svarat ;)

Postat av: Anonym

Och med svarat menar jag att jag går tillbaka till din blogg och dina inlägg för att nyfiket se om du utvärderat mina kloka, upplysta, alldeles gratis synpunkter. Men det står still. Helt still.

2009-03-31 @ 17:07:12
Postat av: Lovis

jag vill också vara med och kämpa för att frigöra internet från de bleeping puckona som inte fattar vad de ens stiftar lagarna om!

Ja, vad är steg 1? Jag tänker mig att dra igång en protest på Facebook, jag tänker mig en enorm spridning av program som gömmer IP-adresser, jag tänker mig att försöka få kontakt med några inom vänstern eller mp, för jag tänker mig att de är mer revolutionära, för att starta en arbetsgrupp för att just skriva om dessa lagar. Jag kan leda om nån säger vart jag ska!!!

2009-04-01 @ 12:31:30
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/
Postat av: Carina

Bra Lovisa!

Jag följer gärna. Nu måste vi bara skaffa en bra arbetsplan.





då har vi en ledare och en följeslagare... nu behöver vi bara en revolution =)

2009-04-01 @ 12:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback