En ungefärlig Hjulstamorgon

Måndag 30 mars,  08.55

Bruno: Är äggen klara snart?
Basse: Inte än
Bruno: Om du träffade en ande. Eller asså. Sen jag såg den där filmen där en kille får sina önskningar uppfyllda fast det leder till folks död. Han önskar typ att han blir rik, då dör hans föräldrar så han ärver pengar. Så man måste vara specifik.
Carina: Specifik
Bruno: Ja, vad sa jag?
Carina: Spessifik
Bruno: Specifik
Basse: Specifik
Bruno: Så jag tänker arr jag skulle säga till anden att du vet den där känlan jag har nu , den där att, eller asså...
Basse: Men nej, vadå för känsla? säger anden då.
Carina: Äggen
Basse: Ge mig stålmannens krafter. Då skulle jag kunna bli hur rik som helst och göra vad jag vill.
Carina: Äggen
Basse: Inte klara än
Bruno: Men då kanske inte du kan kontrollera dina krafter, eller typ ofrivilligt bränner upp din familj med dina eldkastande ögon...
Basse: Men då kan man önska att man kan trolla fram vad som helst...
Bruno: Men då hinner du säkert tänka massa tankar som du inte vill trolla fram innan du lär dig hur man kontrollerar
Basse: Om du inte avbrytit mig skulle jag sagt att det första jag skulle önska fram var en dryck som tar bort de önskningar man ångrar.
Bruno: Äggen då?
Basse: Klara
Carina: Hur länge skulle de vara i?
Basse: Mina skulle vara i 6 minuter
Carina: De har ju typ vart i 10, minst.
Bruno: Va?
Basse: Vad sa du?
Carina: Inget.
Bruno: Oj, det här ägget är spräckt. Säkert ett av mina ägg.
Basse: Men du la ju i två.
Bruno: Just ja.

Bruno: Detta var hårdkokt
Carina: Shocker
Bruno: Va?
Basse: Då kan jag ta det
Bruno: Men jag är inte säker...
Carina: Shocker
Bruno: Jo, det var stenhårt
Basse: Ge mig.
Bruno: Detta var också stenhårt
Carina: No shit.
Basse: Ge mig det också.
Bruno: Detta också!
Basse: Ja! ok, då får du fan äta ett hårdkokt ägg denna morgon!
Bruno: Men jag var sugen på löskokt
Carina: Då skulle ni inte ha kokat dem i 10 minuter
Basse: De var inte alls i i 10 minuter. Bruno la i sina efter mina för att de skulle löskokas.
Carina: Och Bruno, jag tror att Basse ville att du skulle vara lite snäll och arbeta med situationen och acceptera de hårdkokta äggen.
Basse: Oj, jag glömde skölja dem.
Carina: Jag fattar inte varför ni kokar ägg utan att kunna koka ägg.
Basse: Jag kan visst koka ägg
Carina: Ni har ju förfan en kokbok. Kan ni inte bara kolla upp hur man gör där?
Bruno: Som om det står i den där kokboken. Det är typ bara fileer och entricåer och skit i den där
Basse: Mest kött.
Carina: äggäggägg... där!
Löskokta ska kokas i 3 minuter, krämigt i 5 minuter och hårdkokt i 8-10 minuter.
Skölj av ägget efter kokning så att det avstannar kokningen
Lägg i ägget när vattnet inte kokar, annars kan det spricka.
Carina: Jag tycker att det är så jävla roligt hur ni behövde precis all denna info innan ni började.
Basse: Neggo
Carina: Vadå Neggo. Jag förstår bara inte varför ni inte tar reda på sånna här saker. Ni har ju en kokbok där allt sånt här står. Ska det vara så svårt att bara läsa lite instruktioner? Måste jag göra allt åt er? Jag gillar ju för fan inte ens ägg, adrig kokat ett ägg i mitt liv och jag är redan bättre än er.

Bruno: Det är så jävla otippat, men du är verkligen den drygaste människan jag känner.
Carina: Det är sant, men jag har fortfarande rätt...

Carina: Måste dra nu
Bruno: Va?
Basse: Dra? Vart fan ska du?
Carina: Jobbet, möte kl 10.
Bruno: Tråkigt.

Bruno, Basse och Carina kramas vänskapligt i Hjulstavestibulen. Carina tänker att idag är en bra dag.


Baserat på en sann historia

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud vad ni är underbara :)

2009-03-31 @ 14:43:26
Postat av: Lovis

roligt!

Postat av: bruno

Det tåls att påminna om att dryghetskommentaren kom efter en hel drös av dryga kommentarer från Carina som sades innan incidenten som transkriberades tog plats.



PUSS

2009-03-31 @ 15:28:43
URL: http://www.efterregnet.blogspot.com
Postat av: Carina

Den tog inte alls plats innan. Men det där med en hel drös dryga saker kan jag intyga om och instämma med.

2009-03-31 @ 17:25:11
Postat av: bruno

Jag menade de dryga kommentarerna och inte min dryghetskommentar... nu blev det krångligt. PUSS

2009-03-31 @ 17:45:22
URL: http://www.efterregnet.blogspot.com
Postat av: Basse

Väldigt kul! inlägget är lite som han i darjeling limited som är med och skriver manus och otroligt nog får ligga med alla brudarna i filmen:)

Det ska även sägas att jag tog bort äggen från plattan EXAKT 6 min efter de börjat koka. Eller var det någon annan som klockade och motstrider???



Återigen, en fin morgon och ett fint inlägg!

2009-03-31 @ 20:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback