Madonna revisited

Det här har stört mig en del nu.

Madonna har kommit ut med nya bilder lite här och där. Det enda jag ser folk kommentera om är att hon är gammal och att hon borde klä sig för sin ålder. (läs exempel
här)(och spana in kommentarerna här)
Sjuuukt provocerande för lilla jag som

1: tycker att man ska få ha på sig vad fan man vill
2: inte riktigt förstår varför vi alla går med på att det bara är unga kvinnor som får sexualiseras
3: förstår att hon är svincool
4: också vill få vara hothothot som 60 åring

Fel Fokus För Fan!

Och så tycker jag så synd om unga tjejer som bloggar om hur hemsk det är att hon försöker vara sexig samtidigt som gammal. Lixom, dessa unga tjejer blir ju gamla en dag. Och då kommer hela deras värld kollapsa.

Är det bara jag, är jag tokig, är Madonna för mycket, har världen rätt, får det verkligen vara såhär?



----

sen såg jag repcis att hon från den första bloggen jag länkade till är 18 bast.
Det finns ju absolut dom som tycker att det är för ungt för att gå omkring och fota sig själv i "för lite" kläder. Men det verkar hon inte tycka vara något problem. Dubbelmoral lixom. När ska folk hajja att allt hänger ihop? Att lixom denna grej att Kvinor inte har rätt till sina egna kroppar, att alla har rätt att säga till om dem, inte ALLS är OK.

Så. Nu frulle-dags


Kommentarer
Postat av: Nightfall

sv: Hm? Vilka bilder har jag för lite kläder på mig på? ;P Haha och JAG tycker Madonna är ascool!!! MEN jag tyckte inte de där bilderna var smickrande på henne! Hon skulle kunna vara så mycket vackrare i andra kläder. Jag menar inte att hon måste klä sig som en "typisk 50-åring"... Men jag tror bara hon skulle se bättre ut i annat än kläder som hon ser naken ut i.. Naken är inte alltid samma sak som snygg och sexig. Tack för din kommentar.

Postat av: Jocke

Postade detta i Nightfalls blogg (delvis riktat till författaren, men främst kommentarerna generellt)

----------------------------

Carina har det:

"Men WTF. Vadå klä sig i sin ålder?..."

..."Jag tycker att det är dåligt att samhället bara låter unga tjejer sexualiseras, tycker inte ni det också?"



I det samhället jag vill ha råder jämställdhet, där accepteras det att människor så gamla som över 70 faktiskt är sexuellt aktiva.(kan fixa källa)För att förtydliga, att dra in Madonnas ålder i detta är en subjektiv värdering som jag inte vill att samhället tar hänsyn till, även om jag personligen tycker att människor i min ålder (ca 19-30) är sexigare generellt.

2009-01-22 @ 14:39:11
URL: http://jooke.blogg.se/
Postat av: basse

Mm, det handlar for mig om att oavsatt vilken asikt man har sa maste man respektera andra manniskors val. Att saga att en person gor ett daligt val eller borde tanka pa ett annat satt gallande dennes kladval ar fel anligt mig! daremot kan man ju tycka att nagon inte passar i kladerna.. Men att lagga en sorts vardering i det som sagt, ar inte ok. Nightfall tex klar sig enlig min privata mening for sin alder.

2009-01-22 @ 16:12:54
Postat av: basse

**EDIT**

Klar sig INTE i enlighet med sin alder.

2009-01-22 @ 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback