Äckliga Carina påväg till skolan

Jag gick in i pressbyrån, hade ju missat min tunnelbana så jag visste att jag skulle vara försen till kemilektionen, men det var ändå underligt, för vem handlar någonsin på pressbyrån?
Gick fram till frukostvarorna och tittade. Ostmacka 23kr. Ska jag verkligen, 23 spänn för en sån liten skitmacka. Gillar jag ens ost?
Jag tog en macka.Jäteskumt kändes det. Och om  jag ändå skulle vara skum är det likabra att jag tar en Pucko också, bara för att fullborda.

pressbyrån

Jag sitter på tåget. Det sitter två personer framför mig och jag läser på de sista 70 sidorna i Brott och Straff. Jag tar mig en tugga av min frukost och inser snabbt sm attan att detta jävla skitbröd har skinka i sig. Häri börjar det knepiga.
Jag kan inte svälja, vill inte ens tugga vidare på tuggan jag redan tagit. Jag måste bli av med denna tugga på något sätt. Men det är folk på tunnelbanan och när man läser brott och straff är man mer misstänksam mot folk (varför stirrar alla på mig? Vet de att jag har kött i munnen som jag måste spotta ut? Hur kan de veta det, hör de vad jag tänker?) Det är speciellt två personer lite längre bort som tittar på mig. Jag låtsas läsa vidare, skinksmaken brer sig ut allt mer och när de två slutat titta på mig tar jag min chans.
Brott och straffuppslaget förs upp som en skyddande vägg mellan mig och de där personerna som stirrat och snabbt som attan spottar jag ut en överfull/äcklig/köttig/dyr tugga pressbyråfralla i min hand. Och medan jag långsamt för ner boken tillbaka till en normal nivå, för jag också ner min slutna hand mellan tunnelbaneväggen och mitt säte, mot tunnelbanegolvet, hela tiden låtsas jag läsa vidare min bok. Jag släpper biten. Tittar upp (detta kan de ju inte ha sett?), mina två iaktagare tittar fortfarande bort, skönt.
Men precis som Raskalnikov har jag förstås missat någonting. Killen mittemot mig som bara blundat och lyssnat på musik sitter och stirrar på mitt nyslängda paket med en rynka på näsan. Jag får panik, stay cool  Carina, du läser bok, ingenting annat. Läsaläsaläsa.
Västraskogen, byte för tunnelbana mot Hjulsta. Se upp för avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av.

Två tjejer som sitter i 4an brevid oss går av. Jag ser hur han stirrar på mig. Jag LÄSER.
Han ställer sig upp och sätter sig i fyran brevid.

Jag dör lite inombords.

4 stationer kvar.

Kommentarer
Postat av: bruno

HAHAHAHA!!!!!

Postat av: Anonym

Äckliga Carina på väg till skolan? Äckliga skinkmackan på väg till skolan ska det stå.

2009-08-28 @ 23:52:57
Postat av: Maria

Och det var jag som skrev

2009-08-28 @ 23:53:19
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback