From Work with Love

Min arbetsdator ger mig stötar hela tiden. Varje gång jag lämnar den för att hämta te eller byta radiostation så ligger den och laddar elektrisk energi som den överför till mig i samma sekund som jag kommer tillbaka till mitt skrivbord.
Vad beror detta på?

I andra nyheter sa gårdagens Jesper att min blogg visst hade själ. Det gillar vi. Men sen sa han (eller jag tror det var han iallafall) att man inte bara fick döda en blogg och sen börja skriva igen efter några dagar.

Jag poängterade att den faktiskt va död i 1,5 månader och sen funderade jag ut att min blogg är som fågel fenix, som lixom uppstår ur sin egen aska.
Lite bättre
Lite finare
och jävligt ball.

Detta berättades dock inte vidare igår, men det utnämns här istället. Vad ska man annars ha en blogg till?

jani... Ipredipredipred. Jävla skitlag. Hur kan de inte se den stora bilden? Hur missar alla våra politiker hela poängen? Varför ska vi rädda en industri som är förlegad?
Om vi ska leva i en ren darwinistisk kapitalistisk värld, där de starka företagen vinner, varför lägger vi då ner så mycket energi på att hindra den från att ha sin gång?

Det blir bara ett sånt här råmaskri av fildelning för att det finns så mycket pengar i den branchen. Problemet är att en branch som har mycket pengar, ofta har lyckats skaffa sig en hel del människor som vant sig vid att leva i lyx och överflöd.
Det blir rabalder så fort en branch med rikingar är hotad (samma med bilindustrin och bankindustrin)
Men när en lågavlönad branch hotas heter det kapitalismens gång, det finns inget att göra. Tyvärr, bygones.
Men till alla er rikingar därute, minns vad Ally McBeal sa (jag tänker dra det igen, för det tåls att läsa flera gånger):
Look around you, does it look like life is supposed to be fun?

Nädu.... politik, regering... skitskitskit. De har ingen vision, ingen hållbar tankegång och absolut inga lösningar i sikte.

Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen.
Nej, nu upprepade jag mig.
- Mark Twain

Mark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback