snön ligger vit över taken

Lördag
Jag har: sovit till halv 2.

Jag ska:
skriva manus, klippa film och spana gamla VHSer.

Jag måste köpa:
Hårmousse och ingredienser till Pasta Sallad.

Jag måste fundera över:
Vad jag ska ha på mig nästa lördag,

---

Igår såg jag ikapp True Blood. Jag vill ha mer och mer och mer. Jag läste någonstans att det bara är två-3 avsnitt kvar av säsongen. Det tycker jag är o-ok. Och på tal om o-ok såg jag rpecis det nya Pushing Daisies avsnittet, vilket nu känns sorgligt. För varje nytt avsnitt jag ser, är serien närmre och närmre sitt slut.

Pushing Daisies är ett asbra namn. Det hänvisar till när man är död och begraven, då det enda man gör är att trycka ut Daisies från jorden. Så om någon säger något i stil med:
"How's Jack these days?"
"Well, he's pushing daisies"

Då menar man att Jack är död.

dödödödödödödöd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback