SKHLM

Jag har precis vart på en roundtrip till Skärholmen Centrum och tillbaka. Och finally har jag min finaste miniglitterjacka i min storlek!! YEYYY *partyhatten på*
Nu ska jag bara prova vartenda plagg jag har här hemma och kolla hur jag ska rocka den på rätt sätt.

Och på vägen fortsatte jag läsa min bok "under det rosa täcket".
"En kvinna kan inte sova med öppet fönster i en källarlägenhet i Brighton en varm sommar. En kvinna kan inte dricka wiskey och dansa med en kille på en bar någonstans i USA. En kvinna äger inte sig själv."

jag ryser när jag läser detta... speciellt sista meningen. Hela grejjen med denna bok är att den tar upp så självklara saker, men den tar upp det på ett så bra sätt så att alla som läser boken tvingas hålla med hela vägen. Bra där Nina Björk.

Och bra där Firefly, som är månadens absoluta favorit serie. jag menar, hur bra ser inte detta ut?


Månadens serie




Det sjuka är egentligen hur de lyckats samla på sig de skräpiga skådisarna från andra serier, sammanfogat dem, skakat om och voila! Världsklass.
Jag menar, huvudrollen var den torraste gästskådisen Desperate Housewives någonsin sett och den fjärde personen från höger var med i några avsnitt av 24 och jag hoppas att hon aldrig visar sig i den serien igen. Men här funkar de.

Serien är som ett hopkok av mina tre favorit animeserier:
Trigun
Cowboy Beebop
Kinos No Tabi

Och om itne detta var nog har världens kanske bästa serie, Battlestar Galactica, snott en och annan grej från detta banbrytande mästerverk. Som vi alla vet så hatar jag tittarsiffror, för trots att Firefly har en väldigt trogen publik så lades den ner efterbara 14 avsnitt. Fansen gjorde kampanger och tillslut gjorde de fakitskt en film. Jag har inte kommit så långt än, är bara på avsnitt 7.

Så... vad har vi lärt oss?

Tittarsiffror suger
Firefly duger

kvinnor äger inte sina egna kroppar
för att få det måste de ha snoppar

Äsh... bättre blirre inte just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback