Heroes Rant (again)

Jadu, vad ska man säga.

Som ni kanske vet så envisas jag med att traggla mig igenom denna gudsförgätna skithög till serie, trots mina negativa tankar om den. Sist jag besökte detta ämne rabblade jag fjantiga scener och ogenomtänkta manus och trots att det gått 2 säsonger sen det inlägget kommer jag, nej tvingas jag, fortsätta på precis samma spår idag.

Vilken dynga!

Hur kan folk säga att denna serie är bättre än Lost, HUR KAN DOM!

Jag önskar att någon sorglig människa av det stycket skulle vara här i gr8n nu så jag kunde få nöjet att ge dem en välsvarvad örfil över deras fjantiga ansikte.
Jag SPOTTAR på er, ni tokiga tooookiga människor.

Att ge denna serie någon slags konstnärlig cred är en skymf mot Konsten, mot Språket ja även mot Billig Underhållning.

I serien finns det en serietidning som ges ut, den heter 9th wonder och den visar vad våra "hjältar" har för sig i frmaitden, vad som kommer hända dem. Men inte 20 år i framtiden, utan ungefär i realtid, lixom man kan läsa sig från vad man gjorde för 5 minuter sedan till kanske en vecka senare.

Tidresande Hiro Nakamura och hans trofaste vän Ando hittar den tidningen, de vet  vad denna tiding är för något, så de tar upp den. Dessa två grabbar är i värsta knipan, så de letar efter någon slags hjälp. De tar iallafall upp tidningen och bläddrar rakt till sista sidan, sista rutan, där man får se en månförmörkelse med en textruta som säger "it's coming". Sen stirrar de på varandra och säger: What's coming, på japanska.

Läser de resten av tidningen?
Bläddrar de ens lite mer?
Läser de denna tidning ofta?
Tänker de på något sätt att denna tidning skulle kunna hjälpa dem alltid?

nejnejnejnejnejnejnejnejnej.
Nej, denna serie har inte tid med väsentligheter, då den helt och totalt är överflödad av dumheter.
Ska man göra en serie där folk har superkrafter, då är lixom en del av den genren att se till så att dessa superkrafter har restriktioner så att inte narrativet i sig skadas.
Men denna serie struntar fullständigt i narrativ, den stampar omkring på nivå 1 utan tecken på att klättra. Den går för the cheap thrill

"Wow, fett coolt om vi slänger in en serietidning som säger precis vad som händer när det händer"
Men en tanke om vad denna tidning fakitskt skulle innebära för sin påhittade värld, eller ens en förklaring till varför Hiro med polare inte prenumererar på den ekar med sin frånvaro.

Ush, och så gjorde de precis en "läskig drömscen", de försökte göra den obehaglig, Lynchiansk, och visst var den obehaglig, men mest över tanken att det finns folk som får betalt för att ge ut denna skräpserie, och att denna Skräpserie tar upp plats i TV tablån när serier som Veronica Mars och Pushing Daisies ligger döda för den grymme bödeln; Tittarsiffrornas kommerciella hand.

Tim Kring kan dra. Hiro Nakamura kan dra. Hela familjen Petrelli kan dra.

Så. slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback