Revival

Hej mina söta små läsare.

Jag är mitt i min andra tittning av Firefly
i början av mitt nya arbetslösa liv
I slutet av 2008

och jag är nöjd.

Men oron har börjat smyga sig på, drömmar spökar, men jag håller dem på replängds avstånd for the time being. Njuter av att vara ledig, sover till 12 och äter frukost långsamt, långsamt.

Om an timma landar mina engelska släktingar. Mamma vill att jag ska komma över och glacera pepparkakor till deras anländande. Hon behöver egentligen bara säga pepparkakor md glacyr för att få mig att gå ut i iskylan och bege mig till päronen.

Sen ska jag städa i Duvbo, klippa MMK film och städa klart hemma i gr8n. Kanska hinna med en och annan pastasallad... eller är det tacos idag?

Humöret är udda. Lixom på gränsen till apatisk, men det kanske mest är chocken av att vara ledig, utan något som måste göras.

Snart är det nyår, klänningen måste gå på och fester ska styras upp på antingen det ena sättet eller det andra. Blodrött nagellack och lite för mycket kajal.
Så gör Carina när hon står,
när hon sitter och när hon går.
 Så får vi lov, så får vi lov,
att sjunga Carinas visa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback