På banan

Hej Alla

Jag har firat jul. Det gick bra. Jag fick äran att träffa lille Alma Johanna Carrigan och hon var den sötaste, coolaste, smartaste och minsta lilla bebis jag någonsin sett eller ens hört talas om. Det ni!
Vi gick till SÖS på julafton, som att vi vore de tre vise männen för att se jesubarnet. Vi smög in i ett samlingsrum och efter någon kvart rullade de in lillbruden i sin säng. Och hon var helt perfekt.
Som en liten 1-kilos människa, med halvlockigt hår och långa fina fingrar.

En timme gick av att vi bara tittade på när hon blinkade och gäspade och sov och vinkade och tittade runt och ibland bjöd hon på ett litet leende. Vi sjöng Sisters of Mercy och Kalle Theodor (eller vad den nu heter) för den nya Carriganen och hälsade henne välkommen till familjen.
Jag ska lära henne allt jag kan, lovade jag och sen gick vi hem alldeles överlyckliga och med framtiden i tankegångarna.


Annars har jag väl i stort sett jobbat en månad nu, vilket också inskränker på bloggandet *damn you, Åhléns!*

Men jag har hunnit med en supermysig nyårsplaneringskväll hos Maria.
lite tacomiddagar i bl a Hjulsta


köpa den finaste klänningen på Ähléns speciella kväll då bara vi anställda fick vara i varuhuset. Då såg det ut såhär:

Åhléns arbetarkväll

Den kvällen köpte jag inte bara min klänning, utan också:

Tuschpennor

En bunke  tuschpennor till min mangaritning! YEEY. Denna ritade jag ite snabbt igår till mamma och pappa i julklapp. Vi skulle inte ge julklappar i år då Anna vart på sjukhuset och inte alls haft tid att fixa några. Men jag tänkte att en halvful teckning fick duga.

mamma och pappa pussas, med mormor i bakgrunden

Motivet är en bild som jag tog när jag var liten, det är väl typ en av de enda bilderna när mina föräldrar hånglar på.

En asbra luciafest hos Robin som började hemma hos mig:



En vinkväll hos Amanda, med en överdos av knäck.

Äsh, det är för svårt att räknaupp allt man gjort. Det är ju amssor lixom, men egentligen inte såååå mycket mer då jag mest jobbatjobbatjobbat.

Men alla:
Det är torsdag. Dagen efter julafton. Jag sitter i min nya bambu-tröja, som jag fått av Basse i julklapp, och myser hemma. Hoppas ni har det lika skönt vart ni än befinner er.

STORA PUSSEN

Kommentarer
Postat av: bruno

mmmm.. tacoberg!

Postat av: Maria

du är fett grym på att rita fröken! Förresten! Såg du att jag och R ska på mangautställning i danmark? :)

2008-12-25 @ 20:21:51
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback