Onsdag- sickday

Jag är sjukskriven från jobbet idag. Det är väl egentligen den första gången, i mitt liv, som jag är sjukskiven från jobbet. Hur känns det, undrar du kanske?
Jo, det känns sjukt.

Jag ringde och sjukskrev mig igår. De var misstänksamma och elaka och arga och bittra. 'Vad har du för "sjukdom" då' 'feber och hosta' 'jaha, "feber" och "hosta"'

Det sög, för nu tycker jag, om möjligt, ÄNNU mer synd om mig själv.
Men som motpol mot alla elaka människor därute, finns mina vänner och min mamma. Min mamma kom förbi och hängde upp en nybakad baguette på mitt dörrhantag i morse samt en burk honung. För alla vet ju att honung botar alla förkylningar.

Dagens SXYphil var bra , tycker jag. Spana, om ni har tid (och Basse, jag vet att filmer i bloggar bara får vara högst 1 minut lång, men kan vi inte pressa tiden till 4 minuter? Get back to me):




Annars tittade jag klart på ALLA Life on Mars igår. ojojojojojoj. SJUUUUKT bra serie. Asså... fo real. Jag gillar ALLT med denna serie. Slam dunk. Home run. Motion Passed. MVG.
Men i vanlig ordning har den för få tittare. *kokar inombords* Vi får se hur länge denna guldklimp får existera.

Just ja, sen gick jag och la mig kl 9, och vaknade kl 9. Så nu är jag så utvilad jag bara kan bli. Och liiite friskare.

Förövrigt.

Grattis Amanda på namnsdagen igår, och detsamma gäller min syster Anna, då det var Anna som hade namnsdag!
För att fira er lägger jag in en slumpvist vald Anna i min blogg:

Moderat Anna

Kommentarer
Postat av: Lovis

Jag heter också Anna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback