Medan jag borde klippa film...

....sitter jag istället och spear guitarr och filmar mig med Photo Booth så jag kan se exakt vart min teknik gör fel. Det är roligt och jag tar gärna upp exakt ALL min lediga tid så. Trots att jag i vanlig ordning har Tusen Saker Att Göra.

Sen stoppar jag lite då och då för att ringa något samtal, skriva en liten blogg eller äta en liten bit godis.

Nu ska vi se:

Månadens serie?
Naruto
jag menar allvar. Fuck yeah va bra den är. Funderar på att se om alla 300 avsnitt från början, bara för att få min kvot av naruto. Alla amerikanska serier borde verkligen studera anime och manga, lära sig och ta in hela konceptet. Det är SÅ man berättar historier. Och som sagt, Firefly är precis en sån serie som anammat animen.

Månadens Godis?

Pepparkakor med Glacyr. Hands down. Trots att jag bara lyckats smälla i mig två stycken.

Månadens person?
Alma Johanna. Hands down.
Jag har funderat lite löst på olika smeknamn jag kan ge henne. Jag har kommit på:
Ale
Jo-jo
Alma-kt åt tengil, vår befriare

Men det känns lixom som alldeles för få smeknamn. Jag menar kärt barn har ju ånga namn, vilket måste betyda att lillbruttan måste ha FLEST namn. Så... förslag uppskattas.


Kommentarer
Postat av: bruno

Alma betyder själ och Johanna kommer från det hebreiska namnet "Jochanan" som betyder "Gud har förbarmat sig". Så jag tänkte att man kort och gott kunde kalla henne Jesus.

Postat av: Carina

Och vi hälsade på henne på Julafton, i hennes jättefina krubba.



Jadu bruno, du har en poäng där

2008-12-25 @ 16:31:19
Postat av: Maria

Haha! Ska hennes nästa dotter heta Hanna måntro? Anna, Hanna och Johanna är väl en favoritbok om jag inte misstar mig?

2008-12-25 @ 18:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback