om jag vore snygg...

...skulle jag köpa mig en hatt att trä på min skalle
skaffa en biljett och åka dig ifatt för att sedan suga på din balle.


Va?


Rim är roliga.

När jag gick i mellanstadiet rimmade jag alla mina skrivuppgifter i ett helt år (vi lämnade in en i veckan at the time). Jag blev utnämnd till klassens författare. Jag ville bli klassens baskettjej, men den som vann skrivtävlingen blev automatiskt författaren. Så när dagen kom och vi alla skulle ta fram vårat bästa verk och sedan läsa upp det för klassen som skulle bedömma vem som vann, tog jag den text jag gillade minst och låtsades ha tappat rösten. Jag läste upp med fejkad heshet. Den rimmade, folk klappade, Carina vann författargrejjen.  
Karro blev baskettjejen, jag och Merdean satt avundsjuka med våra diplom i handen (haha, Merdean blev Hindu-forskaren). Vi båda kunde ju ta Karro i basket. 


Miljoner år senare hittar jag mitt jävla diplom och Syster brister ut "Blev du utnämnd klassens författare? Det skulle jag vilja ha blivit!" 
Ja, ni vet alla hur det är, Livet är ju så otroligt spännande.


"De dansar däruppe, klarvaket

I huset fast klockan är tolv

Då slår det mig plötsligt att taket

Mitt tak är en annans golv"

- Nils Ferlin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är min absoluta favorit dikt.

2007-10-11 @ 00:37:32
Postat av: Anonym

Just det Syster är med stort SSSSS
kram
från mig

2007-11-20 @ 18:07:21
Postat av: tjo Carrina!

Merdean å ja e mäkta imponerade av denna fantastiska hemsida!



PUSS PUSS



Micke å Merdean

2008-11-12 @ 20:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback