Folköl-blues

Mitt horoskop på facebook är ett stort frågetecken för mig just nu. Det är som om att den läser hela mitt sinne och säger precis vad jag behöver höra. Det har hållit på rätt länge nu, iallafall tre veckor, och i början såg jag det bara som ett sammanträffande. Men på senaste tiden börjar det bli ruggigt.
Och så sitter jag på bussen påväg till jobbet imorse och läser The long dark Teatime of the Soul. Jag kommer till ett stycke som handlar om just horoskop. Dirk Gently (huvudrollen) sitter på ett café och letar i  tidningen efter ledtrådar till ett fall han håller på att utreda. När han kommer till sitt horoskop står det
"virtually everything you decide today will be wrong"
 Jag skrattade högt i bussen som så ofta tidigare när jag läser Dugglas Adams böcker. Det visar sig iallafall att Dirk Gentlys bekant är personen som skriver horoskopen så han skriver alltid sånna saker på Dirks stjärntecken. Brilliant! Hur otroligt rolig får man vara?

nåväl, i jämförelse med den historian är min inte lika cool. basically ville jag bara säga att det har haft rätt och sagt en massa sanningar om mig. Ba fruitts!

En gammal gumma och hennes gamla gummkompis gick förbi sura mig häromregnigadagen, de sa 'du som är ung, ta denna' och lämnade över ett flygblad. Allt lidande är snart förbi stod det i en snirklig font på lappen. Själva lappen i sig var förstås någon kristen informationstext, men jag kom aldrig så långt. Jag bara såg texten Allt lidande är snart förbi och skrattade. Den dagen slutades med att se Manu Chao live. Det är så coolt hur vissa dagar känns som regisserade, man kan lixom inte planera dem bättre. Lappen sitter nu upptejpad på min ytterdörr, den var så härligt banal att jag itne tordes slänga den.

Min manganacka är ute på seriösa villovägar. Har inte hittat den på över en vecka. Hör av er om ni ser eller hör något ifrån den.

Äsh, bang på detta. Imorgon är jag heeelt ledig från musikvideoinspelandet och får äntligen jobba ikapp lite. Fast jävlar vad musikvideon kommer rocka. Jag säger bara Stop Motion ölburkar som gör pyramiden blandat med alfapet.

Nä... detta sög verkligen. Är för jobb/pluggig för att ha något av substans att säga.

"One good thing about music
is when it hits, you feel ok."
 Bob Marley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback