We have to get back, Kate

En lostfinal rikare. Och vilken lostfinal!
Varför lyckas de alltid med en bra final? Min gissning är att de inte följer tiden. Asså, det går inte ett år per säsong. Varje säsong har inte ett Thanksgiving- avsnitt, det behöver inte gå ett skolår tills allt ska knytas ihop igen.
En lostsäsong slutar när nästa kapitel tar vid. Det är en bra formel!

säsong 1:
"Don´t do it, the numbers are bad!"
*explosion*
De tittar ner i the hatch

"We are gonne have to take the boy"
OH MY GOOOODDDD! De är inte ensamma på ön, de andra har en BÅT och WTF mate!

Säsong 2
Hatch imploderar i ett lila ljus, är Locke Eko och Desmond döda?
"Hurley, you can go back to your camp"
Jack Kate och Sawyer är kidnappade av the others och Ben (shiiiit) är deras barfotade ledare!
Och klassikern:
"I don´t know what is more disturbing. That the rest of the statue is missing, or that it only has 4 toes"

Och nu... säsong 3.
We have to get back to the Island!


Många frågor och i stort sett helt omöjligt att fundera ut vad som kommer hända härnäst.
Vem är Jacob? Är Kate gravid? Statyn med 4 tår (har hört att de ska komma tillbaka till den i säsong 4), Vilka är de som tar emot samtalet? Kommer the Others och The Losties slås ihop i en enad front mot de okända? Hur kommer Hurley och Claire ta nyheten om Charlie, Hurley har ju förlorat tillräckligt *kramar om*.
Hum detta är bara några av de otaliga frågor som kommer till ytan efter finalen.

CHARLIE
Så. Charlie mötte sin sista stund tillslut. Och redan där väcks en massa frågor. mest av allt: Varför i helvette dog han?

Ok. Så jag har funderat mycket över denna fråga. Jag hatar när folk offrar sig när de inte behöver mest för att det är så otroligt osannolikt att någon skulle göra det. Det förminskar trovärdigheten hos en serie. Jag älskar Lost, vilket alltså betyder att jag MÅSTE koma fram till en vettig anledning för Charlies bortgång.

Så, varför låser han dörren och drunknar?
Well, först och främst låser man dörren från insidan. Låser Charlie så kan resten av "the looking glass" hållas tät. Men detta håller inte hela vägen, varför vill de ha luft i the looking glass, de komer antagligen aldrig komma tillbaka.
Så han låser för Desmonds skull, för att han skulle springa in och prata med Penny annars.
fast jag ser fortfarande att de båda kunde komma ut levande även om Desmond  sprungit in, snackat lite med bruden och sedan springer de båda tillbaka och simmar hem.
Hittills är mitt slutgiltiga svar detta:
Desmond har sett Charlie dö 5 gånger nu. Han säger att det är omöjligt att stoppa ödet. Desmond säger att han ser Charlie drunkna och Claire bli räddad.
Charlie vet att han kommer dö inom en snar framtid så han tänker om han kan hjälpa Claire komma hem genom min död tänker jag absolut göra det!

Det finns fortfarande lite frågetecken, som när han knappar in koden säger han sen "so much for fate" och ska precis springa därifrån. Detta visar att han antagligen tänkte prova lyckan och överleva trots attd et skulle rädda Claire.

Äsh. Vad säger ni?


---Veronica Mars har inte slagit sitt sista slag än. Rob Thomas håller just nu på att skriva ett filmmanus om den hämndlystna detektiven och jag, lixom alla ni som läser, vill gärna se detta manus på filmduken. ---

Blä. Back to work.
And remember:
God loves you, as he loved Jacob!


Kommentarer
Postat av: sara

nämen, du och jag gick väl i samma klass i Riddarfjärden?

Postat av: Emira

Men vad annat kan man vänta sig i en serie av J. J. Abrams?
Den är ju helt fenomenal, den där serien.

2007-06-09 @ 10:31:21
URL: http://like-a-moviestar.com
Postat av: Carina

Jahapp.... så sitter man här och kommenterar sitt eget inlägg, men sanningen är den va att jag vill komma åt vem "Emira" är. Jag klickar på länken men den vägrar visas.
Emira, vart finns du?
En Lostälskare som du kan man ju inte bara låta gå till glömskans källare.

2007-06-09 @ 21:44:52
Postat av: sara

Tack, kul att du gilalr min blogg =)
jag satt och sökte på medlemmar och så såg jag ditt efternamn där och tänkte att det måste ju vara du...vad sysslar du med då, blev det något mediajobb efter Riddarfjärden? Umgås du fortfarande med någon från klassen?

2007-06-11 @ 23:59:08
URL: http://missmantyniemi.blogg.se
Postat av: Emira

Nej, det kan jag ju inte. :'D (Trots att in glömska snarare ligger på vinden.)
Bråkar lite med min blogg, glömmer alltid adressen sådär skickligt. ^^

2007-06-20 @ 10:59:47
URL: http://like-a-moviestar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback