Life of a working girl (in a non-prostitute way)

Veronica Mars har börjat igen. Jag kan äntligen andas ut. Många tycker att denna säsong varit sämre än de två tidigare och jag kan inte annat än hålla med, men jag förstår ändå vägen de behövt ta. Det skulle vara otroligt osannolikt att precis med ett års mellanrum löses tre årslånga mysterium. De behövde göra en säsong med lite mindre brott (trots att två mord och en våldtäktshärva inte är små brott så menar jag att de löstes relativt fort).

Nu har CW och Warner Bros officiellt uttalat att gilmore girls 7de säsong kommer att bli deras sista. De kunde inte komma överrens om en deal och till slut ska denna klassiker läggas ner. Det är en kär vän till mig och det är klart att hjärtat mitt brister lite när den behöver släppa ännu en serie, men å andra sidan ger det Veronica Mars mer chans att bli upplockade för en fjärde säsong som enligt källor som arbetar med programmet antagligen kommer hoppa fram fem år i tiden då Veronica blivit en FBI agent. Då kan de lätt ha ett STORT mysterium igen a la the Lilly Kane murder. Då har det gått fem år så då kan mycket smaskigt ha hänt och framförallt kan det bli drama med Logan Echolls igen.

LoVe= den bästa kärlekssagan i seriers historia!


And in other news (not television related, Yes there is a life beyond the box, not a grand one for sure, but still a glimmer) Har lite jobb nu. Jobbar på Pronto till i mitten av juni, samt Änglabröd på helger. Bissy bissy.
Annars har jag haft ett 8 veckors uppehåll i att skriva blogg, detta är förståss på grund utav Pussycat Dolls hostile takeover av Veronica Mars. Jag har  strejkat, vägrat acceptera att världen kan vara så grym. Sen blev det bara värre och värre när WWBTNPD (who will be the next pussycat doll) fick otroligt bra tittarsiffror och Veronica Mars fortfarande hänger kvar med en sytråd.
Upprörande är inte ens första bokstaven av den bok av hat jag känner inför detta faktum.

Oj, jag märkte inte ens att jag återkommit till TV inom bara någon mening. Nåväl, gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka.

Heroes senaste avsnitt var det bästa i dess korta historia. Lost verkar hålla en stadig och hög standard på sina avsnitt, och säsongsavslutning (dubbelavsnitt) nalkas där jag have it on good athority att 4 personer kommer dö i en Losies och Others sammandrabbning. Bara Sawyer, Kate och Jack lever (varav jag nästan fått det bekräftat att Jack inte kommer ryka denna säsong iallfall) så är jag nöjd. Men jag befarar att Sayid, Charlie och kanske Lock kan ligga risigt till.
Har ni några andra gissningar?

Det är inte bara lost som drar ner på de levande, ivriga rykten går om att Chloe Sullivan i Smallville är näste man till rakning i dödens frisörsalong. Iallfall ska de döda någon stor roll och något säger mig att lex Luthor och Clark Kent eller Lois Lane inte lär vara en av dem. Lana är för viktig och då har vi typ bara Chloe kvar. Och detta passar ju bra för hon har ju precis upptäckt att hon har en special power utan att veta vad det är än.
Humm.... låter spännande ialfall, men är det chloe som dör vet jag att jag inte är den enda som kommer sakna henne. Robin? är du där någonstans? Jag vet att du gråter när du läser detta, det kommer kännas tungt ett tag men tillslut finner man ett sätt att gå vidare.


Påminn mig att efter alla finaler som kommer i maj ska jag ha ett inlägg dedikerat till de vi förlorat från våra älskade serier.

På mer uppiggande nyheter har ju Entourage dragit igång efter sitt oförlåtliga år av uppehåll mitt i säsongen. Vinnie Chase och hans crew lever fortfarande the good life så vi andra dödliga slipper. God bless them. Spoilers för Entourage är faktiskt rätt ovanliga eftersom handlingen är rätt obetydlig. men jag har faktiskt lyckats skramla fram två Ari-relaterade spoilers.
Aris fru kommer ge sig in i skådespelarbranchen igen (han var skådis innan hon gifta sig). Hon kommer då behöva hångla med sin motspelare, vilket inte kommer sitta väl hos Ari.
OCH för att spä på Aris problem kommer världens bästa assistent Lloyd att skaffa sig en grabb, vilket tillslut kommer leda till att han slutar (hur bestående det är är dock inte klart för mig, jag gissar att han bara slutar ett kort tag tills Ari ber honom komma tillbaka, för Lloyd är ju helt underbar). Michael Aussiello, han som berättar dessa spoilers förklarar att man inte sett något förrän man sett Ari vara svartsjuk och tvingas svara sin egen telefon!
I can´t wait. Ari rules, en intensivare person är förhoppningsvis omöjlig att hitta.

Vad tittar jag mer på? *funderar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback