Happy Lostday

Så. Finalen har hunnit ikapp oss. Efter jobbet har jag ett dubbelavsnitt lost att casha in. Och efter det kommer inga fler avsnitt förrän 2008. då den fjärde säsongen äntligen drar igång. 
Damon Lindelof och Carlton Cuse har förklarat att de ser en säsong som en egen bok, varje ny "bok" presenterar en ny nivå. 
Säsong 1: Att krashlanda på en mystisk Ö
Säsong 2: The hatch och att trycka på knappen
Säsong 3: The others

Säsong 4: The Islands powers (smokey and Jacop)?
Säsong 5: Dharma Initiative?
Säsong 6: The final battle, getting home?

Vad tror ni om de kommande säsongerna?

Idag borde jag gå hem och städa efter jobbet. Sedan laga mig en god paste med quornfärssås och njuta av dubbelavsnitt av VEronica Mars (hann inte se dem igår) och Lost finalen. Kommer jag att faktiskt utföra denna plan? Who knows. 

Basse kommer hem imorgon. Och denna helg ska jag jobba natt med änglabröd med en person jag allllldrig träffat i mitt liv. Han ska vara blyg. SÅ jag antar att jag kommer sitta och prata om en massa skumma saker bara för att fylla ut tystnaden. Not looking forward to this. 

Min pappa finns på IMDB. Det tycker jag är ballt. 

Lön imorgon, det ska bli härligt att typ kunna köpa mat och  sånt där igen. Men liiiite kläder ska jag väl också ha råd med. och kanske en Gotland biljett, men bara om kläderna inte kostar för mycket. 

Så denna helg är Meckis 40 års firande i lokalen, jobba natt som vanligt och pussas med min soldat. Lite serier ska väl också hinnas med. 

Men ok. Nu jobbar jag men blir tjockare och tjockare. Förut var jag arbetslös men tränande. Häromdagen spelade vi basket och det var skönt. Sånt tar mig alltid tillbaka till Karrotider, slussen-sommarna och alla grabbar. Och när jag träffade Foxy första gången. Kometer och Mariaskolans skolgård. Tiden man ensam kunde spela basket en hel dag och min lilla bandspelare med blandband skrällande ut över basketplanen.
It was nice. Det är favvo minnen. 
Och aldrig kunde jag dribbla.

Mer basket. Och mamma har gett mig en Yoga-matta i namnsdagspresent. Nu ska jag bara hitta någon okänd energikälla och viljestyrka som ger mig disciplinen att träna OCH jobba. Detta är svårare än vad man kanske kan tro. Jag gratulerar mig själv om jag somnar innan 1 på natten, jag ser mig som sjukt duktig om jag bara snoozar en halvtimma och gör jag mot förmodan något aktivt en dag sitter jag totalt stilla i tre dagar framöver och tänker att jag var så duktig som rörde sig den där gången för länge sedan. 

Pyttsan. Saker är inte lätta. 



Kommentarer
Postat av: maria

:O så jääävla spännande. hur ska detta sluta?

2007-05-28 @ 12:57:21
Postat av: saom

Nu blev jag nyfiken. Din pappa på IMDB?

Postat av: saom

Alltså, för att förtydliga: Nej, vi känner inte varandra. Jag hittade nyss din blogg och blev lite förvånad eftersom jag trodde jag hade koll på alla TV-bloggar, så jag skummade igenom en massa av dina inlägg och sen såg jag det där med din pappa och blev nyfiken och så tänkte jag att jag lika gärna kunde lämna ett avtryck men eftersom jag är lite slarvig så skrev jag ingen vettig kommentar utan bara det där, och jag förstår om du blev fundersam.
Men så är det.
Frid och kärlek right back at ya!

2007-05-30 @ 14:49:40
URL: http://saom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback