Hejja Lejonen!

Jag antar att jag inte ens behöver nämna det eftersom det är så självklart, men visst ska Lejonen vinna Wildkids? Och igår vann de sin första prisjakt, vilket de absolut förtjänade. Priset var att på spela in en wildkidslåt med Linda Bengtsing (eller hur det nu stavas) varpå en tjej i Björnarnas lag blev så avundsjuk att hon sa detta oförglömliga citat: "Jag menar, vems dröm är det inte att få spela in en skiva med Linda Bengtzing?"
...
Men oavsett. Hejja lejonen, björnarna kan gott gå i ide enligt mig!
Fast Hejja William och Rebecka, de är så söta ihop!


Ok... jag måste säga lite mer om Heroes. Jon har klagat på mitt senaste inlägg och kanske har han rätt. Han menar att jag inte belyser alla coola grejjer med Heroes. Som när Nathan Petrelli jagas av the Haitian och mr Bennet och så kommer han till ett staket som han inte hinner klättra över och så ba FLYYGER han iväg! Det är asballt verkligen. Och första scenen som visar att denna serie faktiskt har lite mer djup än vad ögat ser är den när Peter Petrelli och Mohinder Suresh åker tunnelbana, så stannar allt plötsligt och Hiro Nakamura från framtiden (med bra engelska och samuraj svärd) har meddelandet "Save the Cheerleader, save the world" att berätta för Peter. Där lämnar han också en spoiler, för Hiro säger "You look different without your scar" till Peter. Vilket betyder att Peter kommer överleva att explodera. Men kanske blir han ett ärr rikare.

Jon, serien har poänger, den har balla scener och ideer, MEN dessa pärlor trängs med en jävla massa töntigheter. Som independence day, fast som serie. 

Tacka vet jag Battlestar Gallactica. Där har vi en riktigt ball serie, rakt igenom. 
Och Wildkids, om man letar lokalt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback