Requiem

Min aloe vera dog nästan igår.
En aloe Vera är en suckulent växt vilket innebär att den har tjockt köttiga blad eller stjälkar som fungerar som en vattenbehållare. Dessa växter ser man ofta i ökenlandskap av just denna anledning.
Min Aloe Vera fick jag av min pappa på min första födelsedag sen jag flyttade hemifrån. Igår frös den nästan ihjäl. Läget är fortfarande kritiskt, men jag har gjort allt man kan göra för den. Nu är resten av arbetet upp till den själv. Det är den bittra sanningen, vilket coincidentally (oj den blev blå) är vad Aloe Vera betyder (aloe=bitter på arabiska vera=sanning på latin).

Jag kom precis hem från yogan, innan dess ringde jag soc som snällt påpekade att jag antagligen inte har rätt till bidrag förrän tidigast juni vilket är lagom underhållande då jag inte äger ett öre, inte vill ta mer csn lån då jag redan är skyldig 6-siffrigt belopp och ingen arbetsgivare finner någon anledning att anställa mig. I can tell you that this is doing wonders for my self esteem.   

Men men, bollen rullar vidare. Träningen har gått över förväntan och jag har inte missat ett enda pass, utan snarare gått ett pass för mycket.

(Veronica Mars spoiler)
Min Aloe Vera var inte det enda som var illa ute igår. Sheriff Don Lamb i Veronica Mars tog ett baseboll trä mot huvudet och avled senare på sjukhuset. Jag gillade Lamb. This is not my week.

Så, Imorgon kommer det absolut sista O.C avsnittet. Detta är vad jag vet (BASSE LÄS INTE, DU MÅSTE SE FÖRST!)

Kirsten föder en frisk dotter, Seth och Summer ska gå skilda vägar och Julie gifter sig antagligen med Ryans Pappa (som förövrigt spelas av samma kille som spelade Hercules).

Jag vet inte om jag är redo för ett sista avsnitt än, även om jag vet allt som kommer hända. Men mer om det imorgon då det blir O.C tema i bloggen. Jag ska fira 4 säsonger av Orange County!

_________________________________________________________________

Nu får du läsa Basse. Undra om du kunde hålla dig från att tjuvkika. Jag skulle det inte.
Och på tal om Basse kommer han hem om 8 dagar. YEY! Då blir det repris på de senaste Lost och Heroes, sedan om vi hinner blir det Bleach, Battlestar Gallactica, Weeds och Veronica Mars.
Bissy bissy.

Nu ska jag äta frulle.
Om alla som läser bara skulle kunna skänka en healande tanke till min Aloe Vera vore jag evigt tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback