Jag var äldre igår

Igår kväll skrev jag i min nya dagbok (som jag lovat mig själv att skriva i varje natt) att jag skulle ändra saker och ting idag. Såhär har det gått hittills:

Jag gick upp klockan 13.00, vilket var någon timme mer än önskat, satte på mig de mjukiskläder jag hade slängt av mig igår innan läggdags och marscherade rakt fram till datorn. Med hjälp av datorn konstaterade jag att ett nytt Lostavsnitt sänts, jag har nio nya mejl som lurat sig igenom mitt junkmail filter och jag har prydligt skrivit in i min kalender att nya Smallville avsnitt kommer ut på Thursdays i USA (vilket blir fredag i Sverige).
Allt detta är hittills läskigt likt gårdagens "morgon" sysslor.

Men så ringde jag Gröna Lund. De har ju smsat två gånger redan. Jag är inte ens nervös, finner något slags lugn och proffessionalism som jag inte visste att jag hade. Detta kommer fan gå, jag kommer äntligen få ett jobb!
-Du har ingen kassavana ser jag här.

Nåväl. Än har jag bara varit uppe i 46 minuter, det finns fortfarande tid att ändra. Detta finurlade jag på igår kväll när jag försökte sova, vilket har blivit exponentiellt svårare i takt med att promenaden till Konsum har blivit my main source of exercise:
50 situps.
20 mes-armhävningar.
Varje dag, utan undantag. Detta kommer redovisas i denna blogg, och FY SKÄMS på mig om jag ljuger eller fuskar!

Men det räcker ju inte med 3 minuters träning på mattan i vardagsrummet tänker ni, och jag håller med. Jag ringde min mamma för att berätta om att jag inte ens kan få ett jobb på Grönan denna sommar och hon sa att hon ska köpa träningskort på mitt gym. Så utöver det ovanstående muskelarbetet ska jag gå 4 lektioner yoga i veckan samt ytterligare intressanta klasser. Minst 4 pass i veckan!
Detta ska också redovisas här.

Men denna ändring jag talar om är inte bara en fysisk ändring. Jag behöver ändra så mycket mer. Framförallt måste jag hitta tillbaka till att ha Kul och att ha intresse för saker.

Detta är min "change my life" blogg. 15 februari sätter allt igång. Känner ni?
Nej, inte jag heller. Men det ska inte hindra mig.


Kommentarer
Postat av: annnnnnna

ändra inte på dig själv... ändra dina förutsättningar, syster min...
Och vilken fiiin blogg, när jag väl hittade den
pussas och kramas

2007-02-18 @ 15:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback