I go this way och yoga that way

Är inte detta otroligt. Klockan är väl runt halvett och jag har redanhunnit med 75 minuter yoga. Plus att jag gick på Core igår som jag fortfarande är stel ifrån. (Core igår, I am still sore! poesi också denna söndagmorgon, where will this end?)

Ok... så nu har jag sett de två första delarna av battlestar Gallactica OCH de 9 första avsnitten i säsong ett, och det ser väldigt bra ut. Men är det någon som kommer ihår varför hon kallas för Starbuck hör gärna av er. Jag missade hela den förklaringen. 

Just ja, jag hade en sån där teori om allt igår. Eller om människan och hennes öde. Vad var det nu? Jo, alla djur har en plats i kretsloppet som vi alla vet. Människan är i stort utanför detta kretslopp. Vi saknar mening med andra ord. Eller vi kan iallfall inte se vår mening. Evolutionen gör så att när det finns ett problem löser utvecklingen det. Finns det för mycket myggor föds det fler svalor om allt skulle gå rätt till. Svalors myggätande är en viktig del i ekosystemet.
Alla organismer föds med en roll i det komplexa systemet som är vårat jordklot.
Människor föds roll-lös. Vi har inget djur vi behöver äta upp, ingen växt vi borde idissla eller platts vi ska befinna oss på. Vi står utanför systemet jorden. Inte över det, bara utanför det.

Varför vill evolutionen ha fram en sådan varelse? Vad är det för vits med oss?
Vår vits är att titta utanför jorden. Vi är inte bundna till jorden, om vi försvinner kommer jorden fortfarande ha sitt slutna kretslopp. Men kan säga att vi är fria från kretsloppet och kan därför konsentrera hela vår varelse åt att spana upp mot himlen.

Ja, jag har sett för mycket Battlestar Gallactica. Kanske ska vi rädda jorden, det kanske är vårt uppdrag och det kan vara varför evolutionen skapade oss. Kanske är vårat uppdrag att flytta över jordens krettslopp till andra ställen innan planeten går under av naturliga orsaker (solen brinner ut, svarta hål eller stora kometer kolliderar med tredje klotet från solen).

Eller inte. Nåväl, jag är ltie yogig idag, då blir man såhär.

Nä... jag ska åka till Maria och fika med Bruno och Blåbis. I will be back.

Kommentarer
Postat av: annnnnnnna

on top of the foodchain

Men frågan är: Kan man vara ovanpå en kedja?

2007-02-18 @ 16:00:35
Postat av: Rozbeh

Gå gå gå Carina
hahah vårat syfte kanske är att kolla på så mycket serier så att våra hjärnor sprängs :D

2007-03-07 @ 13:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback