Dag två: del ett...uppdatering

Så! Redovisningsdax.
Mina 20 armhävningar och 50 situps gjordes igår. Tog kanske 5 minuter eller mindre. Men det är en början, nya och bra rutiner är hela grunden för min ändring. 
Gröna Lund ringde ju och totalnobbade mig igår, men precis när jag grävt ner mig långt nog för att ge upp och titta på TV resten av livet får jag två samtal:

Samtal ett:
Hej, jag är från Rooster. Vill du komma in på arbetsintervju imorgon? (alltså idag)

Samtal två:
Ge  mig ditt CV så kan jag skicka runt det på Agnes jobb (eller Patricia som hon nu heter)

Oj.... ett samtal till fick jag faktiskt, och lite brev, men först samtal så vi håller någon slags ordning på detta. 

Samtal två:
Jag tänkte att ja skulle följa med dig till Arbetsförmedlingen imorgon, jag kommer nämligen vara på söder.

Och sen breven. Jag hade en massa tid att göra av med igår och bestämde för att äntligen ta bort alla lådor och skit som legat i lägenheten sedan jag flyttade in igen. När jag rensade ur soffbordslådan hittar jag en bunt med brev. Brev jag antagligen fått under min vistelse i forna land. Och titta där, jag har visst kommit in på min kurs och uppropet är i mars!

Skum dag igår, starta blogg lixom. Det är inte varje dag man gör det. Men mitt uppdrag att bli lycklig och lyckad kräver att jag publicerar resultat, annars har jag så lätt för att ge upp. 


Men idag då. Klockan ringer elva, jag ger upp snoozknappen vid kvart i tolv. Möter Syster för att gå till arbetsförmedlingen. Hennes kompis vet att de söker jobb på hennes Vi, och det är dit jag är påväg nu med CV och skit i högsta hugg. Jag har försökt skriva ut min bild också, men av någon anledning blir den grönare och grönare för varje gång. 
Arbetsförmedlingen gick bra, har skrivit in mig och ska på möte om en vecka. Sedan stapplade jag i mina svarta klackar till min arbetsintervju. Ingen kassavana? Nehe. Men jag är stresstålig. Jaha? 
De ringer om de är itnresserade och så får man provjobba några timmar.

Nu är uppdatering klar, återkommer när jag har hittat några djupa eller intressanta tankegångar eller när jag kommit hem från att sökt jobb, vilket som funkar för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback